Latest topics
» Site Changes
by LunaLight Sat Apr 26, 2014 4:31 pm

» Help Us Find a New Look
by 4evr Sat Apr 09, 2011 1:33 pm

» Haunted location pics
by starchang Thu Mar 10, 2011 5:23 pm

» December 21 first 2012 is NOT the end
by Queen of Cups Tue Mar 01, 2011 6:54 am

» Idea for a game of sorts
by Nena Mon Feb 28, 2011 6:21 pm

» I had Deja Vu
by Queen of Cups Sat Feb 26, 2011 9:10 am

» Want to start a psychic journal..any ideas?
by Nena Fri Feb 04, 2011 1:25 pm

» Are psychic abilities hereditary?
by Nena Fri Jan 28, 2011 3:18 pm

» Do you Want to Write for the Charmed News?
by Queen of Wands Thu Jan 27, 2011 11:42 am

» Super Mario on The Welcome Page
by Queen of Wands Thu Jan 27, 2011 11:41 am


Bloody Mary Legend

Page 1 of 2 1, 2  Next

Go down

Bloody Mary Legend

Post  Queen of Cups on Thu Jul 16, 2009 4:46 am

Who can forget the scary story of Bloody Mary, the evil spirit who will scratch your eyes out when summoned? Most people heard the Bloody Mary legend when they were children, listening to spooky ghost stories around the campfire. The tale is still told at slumber parties, campouts, and late-night bonfire parties.

The legend claims that the evil Woman can be summoned by chanting "Bloody Mary" into a mirror anywhere from three to one-hundred times in a darkened room lit only by a candle. (Thirteen seems to be the most popular number of chants, appropriately so.) The bathroom is the most popular setting to test out the legend, but other dark rooms seem applicable.

After the given amount of chants, the spirit will then appear in a mirror and claw your eyes out and death will follow. Other variations have her driving you insane or pulling you into the mirror, never to be seen again.

Who Bloody Mary really is remains a mystery. While there are many versions of this story, most accounts point to a Woman named Mary Worth, who was horribly disfigured in a car crash. Some people still tell of a witch who was burned at the stake and has returned for revenge, or it may be the devil himself who comes for your soul.

The Bloody Mary Legend saw some rising popularity with a variation of the story in the 1992 movie "Candyman" that used the idea for it's plot. When the characters chanted "Candyman" in the mirror 5 times, he would appear and murder them with his hook hand. I found this movie terrifying! Although I can say that as an adult I generally don't have any nightmares from horror movies, this one I remember vividly -- waking up in a cold sweat, and trying not to fall back asleep.

The movie "Urban Legend" was released to theatres in 1998 and borrowed the Bloody Mary myth once again, for one of it's stories. As if that wasn't enough, 2005 brought us "Urban Legends: Bloody Mary," which was released directly to DVD. There's no doubt, the horrific tale will appear again, perhaps in yet another version with a different twist.

While you may think you're safe from mean, old Bloody Mary, think again... Legend has it that if you are near a mirror in total darkness, she can still come for you, regardless of whether or not you're trying to call for her.

Queen of Cups
Admin
Admin

Posts : 2195
Join date : 2009-04-13
Age : 41
Location : Netherlands

Back to top Go down

Re: Bloody Mary Legend

Post  pittster on Thu Jul 16, 2009 9:54 am

The Bloody Mary thing used to scare the poo out of me as a kid!!! I think that's why I'm not crazy about big mirrors now!!
avatar
pittster
4th Degree Student
4th Degree Student

Posts : 211
Join date : 2009-04-20
Age : 50
Location : North Carolina

Back to top Go down

Re: Bloody Mary Legend

Post  starchang on Thu Jul 16, 2009 11:58 am

oh great! thanks alot Mara im gonna have a hard time taking a piss in the middle of the night! ahahahaha...dang i didnt know she was supposed to kill you! AHHHHHHHH!! so scary

_________________
avatar
starchang
Moderator
Moderator

Posts : 2032
Join date : 2009-04-22
Age : 39
Location : Vancouver, Canada

Back to top Go down

Re: Bloody Mary Legend

Post  Queen of Cups on Thu Jul 16, 2009 3:51 pm

pittster wrote:The Bloody Mary thing used to scare the poo out of me as a kid!!! I think that's why I'm not crazy about big mirrors now!!


same here...LMAO..

Queen of Cups
Admin
Admin

Posts : 2195
Join date : 2009-04-13
Age : 41
Location : Netherlands

Back to top Go down

Re: Bloody Mary Legend

Post  Queen of Cups on Thu Jul 16, 2009 3:52 pm

starchang wrote:oh great! thanks alot Mara im gonna have a hard time taking a piss in the middle of the night! ahahahaha...dang i didnt know she was supposed to kill you! AHHHHHHHH!! so scary


yvw ..hehehhehee.. have fun tonight hehehhehee

Queen of Cups
Admin
Admin

Posts : 2195
Join date : 2009-04-13
Age : 41
Location : Netherlands

Back to top Go down

Re: Bloody Mary Legend

Post  manuel on Thu Jul 16, 2009 4:10 pm

absolutly awesome read there sis , thanks

_________________
avatar
manuel
Moderator
Moderator

Posts : 2001
Join date : 2009-04-16
Age : 43
Location : netherlands

http://www.myspace.com/manuelbidinger

Back to top Go down

Re: Bloody Mary Legend

Post  Queen of Cups on Thu Jul 16, 2009 6:25 pm

Very Happy ..i loved posting it..these are really my topic`s..i can post these things al day long..lol..

Queen of Cups
Admin
Admin

Posts : 2195
Join date : 2009-04-13
Age : 41
Location : Netherlands

Back to top Go down

Re: Bloody Mary Legend

Post  manuel on Thu Jul 16, 2009 6:33 pm

i know , i've got another one for ya i think , what is treu about what they say when you are dreaming and you die , do you really die then ??????? I thought it was a legend to

_________________
avatar
manuel
Moderator
Moderator

Posts : 2001
Join date : 2009-04-16
Age : 43
Location : netherlands

http://www.myspace.com/manuelbidinger

Back to top Go down

Re: Bloody Mary Legend

Post  starchang on Thu Jul 16, 2009 6:35 pm

oh i dont think this is true cuz ive sorta had this dream a few times...nothing happens...just feels like floating out of your body then u wake up hahaha

_________________
avatar
starchang
Moderator
Moderator

Posts : 2032
Join date : 2009-04-22
Age : 39
Location : Vancouver, Canada

Back to top Go down

Re: Bloody Mary Legend

Post  manuel on Thu Jul 16, 2009 6:37 pm

really ???? they always say when you die in you're sleep you don't wake up anymore

_________________
avatar
manuel
Moderator
Moderator

Posts : 2001
Join date : 2009-04-16
Age : 43
Location : netherlands

http://www.myspace.com/manuelbidinger

Back to top Go down

Re: Bloody Mary Legend

Post  mary on Thu Jul 16, 2009 7:12 pm

omg...we did this all the time as kids....never worked except for us scaring eachother. I remember we used to PRETEND we saw something or felt something to the more scared ones in our group. Was silly but fun back then to mess around, but thank goodness nothing ever happened!

mary
3rd Degree Witch
3rd Degree Witch

Posts : 409
Join date : 2009-04-18
Age : 52

http://www.myspace.com/madlymary

Back to top Go down

Re: Bloody Mary Legend

Post  Draztic on Thu Jul 16, 2009 7:36 pm

Again a very nice read, love those urban legends, there is a serie to who borrowed the Bloody Mary story.
Supernatural, awsome serie it is.
avatar
Draztic
5th Degree Student
5th Degree Student

Posts : 93
Join date : 2009-06-25
Age : 28
Location : Netherlands, Limburg, Born

Back to top Go down

Re: Bloody Mary Legend

Post  Nena on Thu Jul 16, 2009 8:28 pm

yeah I was always the one too scared too try it! lol
avatar
Nena
Moderator
Moderator

Posts : 485
Join date : 2009-04-20
Age : 45
Location : NC

Back to top Go down

Re: Bloody Mary Legend

Post  Queen of Cups on Fri Jul 17, 2009 5:39 pm

manuel wrote:i know , i've got another one for ya i think , what is treu about what they say when you are dreaming and you die , do you really die then ??????? I thought it was a legend to


no i think that just represents a fase in your life you leave behind or close of..It rarely is been show to a person him/herself they actually are gonna die...in all my readings i have been shown that a person is gonna die about 4 times now...seeing i do many MANY readings that is really just a small procentage..and glad also...

Queen of Cups
Admin
Admin

Posts : 2195
Join date : 2009-04-13
Age : 41
Location : Netherlands

Back to top Go down

Re: Bloody Mary Legend

Post  Queen of Cups on Fri Jul 17, 2009 5:41 pm

manuel wrote:really ???? they always say when you die in you're sleep you don't wake up anymore

yea well duhhh, when you die you woun`t wake up anymore no..lol..think your fraised that a little wrong...

Queen of Cups
Admin
Admin

Posts : 2195
Join date : 2009-04-13
Age : 41
Location : Netherlands

Back to top Go down

Re: Bloody Mary Legend

Post  Queen of Cups on Fri Jul 17, 2009 5:44 pm

mary wrote:omg...we did this all the time as kids....never worked except for us scaring eachother. I remember we used to PRETEND we saw something or felt something to the more scared ones in our group. Was silly but fun back then to mess around, but thank goodness nothing ever happened!


yea it is always scarier when youre doing this with a group..mass hysterica they call it.. and espescially when youre in your teenage years ..lol..but it`s always fun hu!!!Well when you get oldr it`s fun, the night youre terrifyed it`s not so much fun...lol..

Queen of Cups
Admin
Admin

Posts : 2195
Join date : 2009-04-13
Age : 41
Location : Netherlands

Back to top Go down

Re: Bloody Mary Legend

Post  Queen of Cups on Fri Jul 17, 2009 5:45 pm

Draztic wrote:Again a very nice read, love those urban legends, there is a serie to who borrowed the Bloody Mary story.
Supernatural, awsome serie it is.

didn`t know about this serie..thanks

Queen of Cups
Admin
Admin

Posts : 2195
Join date : 2009-04-13
Age : 41
Location : Netherlands

Back to top Go down

Re: Bloody Mary Legend

Post  Queen of Cups on Fri Jul 17, 2009 5:45 pm

Nena wrote:yeah I was always the one too scared too try it! lol

lol..i think alot of us are

Queen of Cups
Admin
Admin

Posts : 2195
Join date : 2009-04-13
Age : 41
Location : Netherlands

Back to top Go down

Re: Bloody Mary Legend

Post  manuel on Sat Jul 18, 2009 7:54 am

Mara wrote:
manuel wrote:i know , i've got another one for ya i think , what is treu about what they say when you are dreaming and you die , do you really die then ??????? I thought it was a legend to


no i think that just represents a fase in your life you leave behind or close of..It rarely is been show to a person him/herself they actually are gonna die...in all my readings i have been shown that a person is gonna die about 4 times now...seeing i do many MANY readings that is really just a small procentage..and glad also...


thanks sis

_________________
avatar
manuel
Moderator
Moderator

Posts : 2001
Join date : 2009-04-16
Age : 43
Location : netherlands

http://www.myspace.com/manuelbidinger

Back to top Go down

Re: Bloody Mary Legend

Post  Queen of Cups on Sat Jul 18, 2009 8:21 am

manuel wrote:
Mara wrote:
manuel wrote:i know , i've got another one for ya i think , what is treu about what they say when you are dreaming and you die , do you really die then ??????? I thought it was a legend to


no i think that just represents a fase in your life you leave behind or close of..It rarely is been show to a person him/herself they actually are gonna die...in all my readings i have been shown that a person is gonna die about 4 times now...seeing i do many MANY readings that is really just a small procentage..and glad also...


thanks sis


Very Happy

Queen of Cups
Admin
Admin

Posts : 2195
Join date : 2009-04-13
Age : 41
Location : Netherlands

Back to top Go down

Re: Bloody Mary Legend

Post  manuel on Sun Jul 19, 2009 3:07 pm

lol , you're smiling alot today , i like that

_________________
avatar
manuel
Moderator
Moderator

Posts : 2001
Join date : 2009-04-16
Age : 43
Location : netherlands

http://www.myspace.com/manuelbidinger

Back to top Go down

Re: Bloody Mary Legend

Post  starchang on Sun Jul 19, 2009 3:36 pm

manuel wrote:really ???? they always say when you die in you're sleep you don't wake up anymore

ahhahaha not true, so u can sleep with ease now

_________________
avatar
starchang
Moderator
Moderator

Posts : 2032
Join date : 2009-04-22
Age : 39
Location : Vancouver, Canada

Back to top Go down

Re: Bloody Mary Legend

Post  manuel on Sun Jul 19, 2009 3:38 pm

pweew , thank god for that , lol

_________________
avatar
manuel
Moderator
Moderator

Posts : 2001
Join date : 2009-04-16
Age : 43
Location : netherlands

http://www.myspace.com/manuelbidinger

Back to top Go down

Re: Bloody Mary Legend

Post  starchang on Sun Jul 19, 2009 3:51 pm

yeah now you can dream that you fell off a cliff, or got shot in the chest and have no worries at all! hahah

_________________
avatar
starchang
Moderator
Moderator

Posts : 2032
Join date : 2009-04-22
Age : 39
Location : Vancouver, Canada

Back to top Go down

Re: Bloody Mary Legend

Post  manuel on Sun Jul 19, 2009 4:00 pm

i was talking about dreams not nightmares , lol

_________________
avatar
manuel
Moderator
Moderator

Posts : 2001
Join date : 2009-04-16
Age : 43
Location : netherlands

http://www.myspace.com/manuelbidinger

Back to top Go down

Re: Bloody Mary Legend

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 2 1, 2  Next

Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum